donderdag 20 februari 2014

Geld en gelukkig

Maakt geld gelukkig? Dat vind ik niet, maar er zijn genoeg dingen die veel geld kosten waar ik erg blij van word. Ik besloot een lijstje te maken van dure dingen die mij zeker een beetje gelukkig maken. Dit zijn luxe dingen die ik ook niet altijd kan betalen, (was het maar waar!). Ik sta positief in het leven, dus ik zou mezelf absoluut niet ongelukkig noemen zonder deze dingen. Hier komt mijn lijstje. Let's go!



Kleding
Als ik mooie kleding draag van goede kwaliteit voel ik me goed en een tikkie zelfverzekerder. Iedereen mag mij zien lopen als ik de grote merken draag. Helaas hangt aan dit soort kleding vaak een prijskaartje. Met mijn kleedgeld en salaris kan ik me toch net niet een kledingkast vol Abercrombie veroorloven.



Eten
Iedereen moet het met me eens zijn dat duurder voedsel vaak ook een betere kwaliteit heeft. Voor die paar euro meer heb je 's avonds een lekkerder maaltje. Maar met eten heb ik het niet alleen over de boodschappen. Als ik uit eten ga, voel ik me echt gelukkiger in een net restaurant dan in de Mc Donalds. Hier wil ik de Mc-Donalds-lovers niet mee beledigen, want ik ben verliefd op de McFlurry Stroopwafel.

Gadgets
Ik zou graag willen zeggen dat ik zonder m'n mobiel kan leven, maar daar ben ik niet zo zeker van. Ik moet toegeven dat ik van m'n iPhone ben gaan houden en dat 'ie me op de één of andere manier gelukkig maakt. Maar ook m'n speakertjes, E-Reader en laptop zorgen dagelijks voor een lach op mijn gezicht.



Parfum
Er zijn prima budget parfums van bijvoorbeeld Essence, Action of Hema met goede geurtjes. hier heb ik er dan ook een paar van liggen. Hoewel je dus voor een lekker luchtje niet per se veel geld hoeft uit te geven, heb ik wel drie duurdere parfums. Stiekem vind ik dat wel interessant.



Ik hou van dure producten, dat geef ik toe. Helaas heb ik het geld er niet altijd voor. En daarnaast durf ik nooit zo goed iets heel prijzigs te kopen, omdat ik nog geregeld een grote miskoop doe. Wat ik daarom ook erg leuk vind, is budget shoppen. Zo ga ik met vriendinnen alle winkels langs om te goedkoopste spulletjes te scoren, al helemaal wanneer er grote sale gaande is. Hier zal ik een andere keer nog wat over schrijven.

Veel liefs, D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten