maandag 17 februari 2014

Nerd nerd afgekeurd

Okay. Dit wordt nog even bikkelen. Die proefwerkweek ben ik nu alweer zat en het is pas dag 2. Ik ben erg goed planningen maken en niet nakomen. Daar kom ik helaas altijd een beetje te laat achter. De hele middag had ik de tijd om te leren en nu besef ik dat ik eigenlijk de helft nog moet. Maar ik wil ook slapen, wat een struggles. Maar voor mij bestaat er een ultieme oplossing: vroeg slapen en vroeg opstaan! Kwart over negen m'n bedje in en half vijf weer op. Mensen verklaren me voor gek, gelijk hebben ze.



Slaap is natuurlijk erg belangrijk. Daarom is het niet goed om de hele week laat naar bed te gaan en vroeg op te staan, zo maak je niet genoeg uur en stort je aan het begin van de vakantie volledig in. Daarom moet je ervoor zorgen dat je gewoon je zeven uurtjes slaap pakt, verdeel die op jouw manier. Voor mij werkt het goed om 's ochtends vroeg op te staan, maar vrienden van mij leren soms tot één uur door en staan dan wat later op. Het is belangrijk dat je je eigen slaapritme leert kennen en natuurlijk bekijkt hoe het met je concentratie staat.

Vroeg opstaan om te leren heeft veel voordelen. Het zit ten eerste een stuk verser in je hoofd als je de toets maakt, je hebt dan namelijk twee uur geleden de stof nog eens doorgenomen. Ook begin je frisser aan de dag, omdat je al een tijdje wakker bent. Daarnaast, geloof me, is er nul afleiding om vijf uur 's ochtends. Niemand online op Whatsapp, geen leuke tv-programma's. Je kan je dus volledig focussen op je schoolwerk.



Er is alleen één klein probleem. Opstaan. Alles in je lichaam schreeuwt keihard 'NEE' als je vroeg opstaat. Wees sterk! Het is de keuze, nu opstaan en goede cijfers of verder slapen en een onvoldoende.

Liefs, D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten